افزایش قیمت میوه و انتقادات نسبت به کاهش نظارت بر روند عرضه محصولات کشاورزی، پای تعزیرات حکومتی را به میدان میوه و تره بار همدان باز کرد.

وجود دلال و واسطه‌های عامل گرانی میوه  در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،در  بازرسی سازمان تعزیرات حکومتی از بازار میوه و تره بار همدان مسائلی نظیر بی توجهی به خالص فروشی، تخلفات بهداشتی و دریافت عوارض غیرمجاز مشاهده و برای بررسی بیشتر، پرونده‌ای به ارزش تقریبی 2 میلیارد ریال در تعزیرات استان تشکیل شد.

همچنین نتایج بررسی‌ها گویای این بود که میوه پیش از رسیدن به دست مغازه دار، در میدان میوه و تره بار همدان چند دست می‌چرخد.

پس از این بازدید سرزده، نشستی با مسؤولان میوه و تره بار همدان در تعزیرات حکومتی تشکیل و به گفته مدیرکل این نهاد، ضرب الأجل یک هفته‌ای برای رفع نابسامانی‌ها به این وضعیت تعیین شد.

علیرضا حسن پور در این باره گفت: وجود دلال و واسطه‌های متعدد در میدان بار یکی از عوامل گرانی میوه در همدان است.

وی ادامه داد: برخی افراد بدون مجوز در میدان بار فعالیت دارند و عده‌ای هم با دستکاری دستگاه توزین کم فروشی می‌کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان اظهار کرد: برای استاندارد کردن دستگاه توزین تفاهم نامه‌ای با اداره کل استاندارد همدان منعقد شده است.

حسن پور درباره نتیجه نشست با مدیران میدان میوه‌ و تره‌بار همدان گفت: آنها متعهد به مناسب کردن یکسری شرایط ظرف یک هفته شدند.

وی ایجاد نظم و انضباط در داخل میدان میوه و تره‌بار، حذف واسطه ها، بهبود وضعیت بهداشتی و صدور فاکتور قانونی را از جمله این تعهدات دانست.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان بیان کرد: جریمه‌ای برای مدیریت مجموعه به علت وضعیت بهداشتی، فعالیت دلال‌ها و نقش آن در گرانی میوه در نظر گرفته شده اما هنوز قطعی نشده است.

حسن پور اظهار کرد: صادر نکردن فاکتور یا تخلف در صدور آن از دیگر موارد تخلف است که برای رفع این مشکل همه واحدهای موجود در میدان میوه و تره‌بار رصد می‌شوند.

انتهای پیام/د.ا

گرانی میوه در همدان ادامه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.